Ce este mazarea ?

0 Shares
0
0
0

Mazarea este o leguma dulce, care isi are originile in Asia Centrala si Asia Mica. Aceasta leguma face parte din alimentatia omenirii de peste 5000 de ani. In afara faptului ca gospodinele folosesc mazare in bucatarie, aceasta leguma mai poate fi utilizata si ca remediu natural pentru tot felul de probleme.

Va intrebati de ce mazarea este utilizata ca remediu natural? Ei bine, datorita continutului bogat in fibre, vitamine, proteine, flavonoide si antioxidanti.

Deoarece mazarea verde are un continut ridicat de carbohidrati complexi numiti amidonuri, boabele de mazare sunt considerate drept legume amidonate alaturi de cartofi, porumb si dovlecei.

Exista mai multe soiuri diferite de mazare, inclusiv mazare galbena, mazare neagra si mazare violet. Cu toate acestea, mazarea verde este cea mai frecvent consumata.

Mazarea verde are un profil nutritiv impresionant. Continutul lor de calorii este destul de scazut, cu doar 62 de calorii pe 1/2 cana (170 de grame) de portie. Aproximativ 70% din aceste calorii provin din carbohidrati, iar restul sunt furnizate de proteine ​​si o cantitate mica de grasimi.

Mai mult, mazarea contine aproape fiecare vitamina si minerala de care aveti nevoie, pe langa o cantitate semnificativa de fibre. O portie de mazare de 1/2 cana (170 de grame) ofera urmatoarele substante nutritive:

  • Calorii: 62.
  • Carburi: 11 grame.
  • Fibra: 4 grame.
  • Proteine: 4 grame.
  • Vitamina A: 34% din RDI.
  • Vitamina K: 24% din RDI.
  • Vitamina C: 13% din RDI.
  • Tiamina: 15% din RDI.
  • Folat: 12% din RDI.
  • Mangan: 11% din RDI.
  • Fier: 7% din RDI.
  • Fosfor: 6% din RDI.

Ceea ce face ca mazarea sa fie unica si diferita de alte legume, este continutul ridicat de proteine. De exemplu, o ceasca de 1/2 (170 de grame) de morcovi fierti are doar 1 gram de proteine, in timp ce 1/2 cana (170 de grame) de mazare contine de patru ori aceasta cantitate. De asemenea, boabele de mazare sunt bogate in antioxidanti polifenoli, care sunt responsabili de multe dintre beneficiile lor pentru sanatate.

Mazarea verde este una dintre cele mai bune surse de proteine ​​pe baza de plante. Mancarea proteinei creste nivelul anumitor hormoni din corpul uman, care reduc pofta de mancare. Proteinele lucreaza impreuna cu fibra pentru a incetini digestia si a promova sentimentele de plinatate.

Consumul de cantitati adecvate de proteine ​​si fibre poate reduce automat numarul de calorii pe care le consumati pe parcursul zilei, tinandu-va pofta sub control. Continutul unic de proteine ​​din mazarea verde, o face o alegere excelenta pentru cei care nu mananca produse animale.

Cu toate acestea, este important de mentionat ca boabele de mazare nu sunt o sursa completa de proteine, deoarece le lipseste aminoacidul metionina.

Pentru a va asigura ca obtineti suficient de multi aminoacizi esentiali din dieta dvs., asigurati-va ca asociati mazarea verde cu o alta sursa de proteine ​​pentru a compensa deficitul.

Consumul unei cantitati suficiente de proteine ​​este important si pentru promovarea fortei musculare si a sanatatii oaselor. In plus, joaca un rol important in pierderea in greutate si intretinere.

Fibrele din mazare pot fi benefice pentru digestie

Mazarea verde contine o cantitate impresionanta de fibre, care s-a dovedit ca ofera multe beneficii pentru sanatatea digestiva. In primul rand, fibra hraneste bacteriile bune din intestine, ceea ce le mentine sanatoase si impiedica bacteriile nesanatoase sa se suprapopuleze.

Acest lucru poate reduce riscul de a dezvolta cateva afectiuni gastrointestinale comune, cum ar fi boala inflamatorie a intestinului, sindromul de colon iritabil si cancerul de colon.

Ba mai mult, cea mai mare parte a fibrelor din mazarea verde este insolubila, ceea ce inseamna ca nu se amesteca cu apa, ci functioneaza ca un „agent de incarcare” in tractul digestiv. Aceasta inseamna ca adauga greutate scaunului si poate ajuta alimentele si deseurile sa treaca mai rapid prin sistemul digestiv.

0 Shares
You May Also Like